Krzysztof Kretkiewicz - "Krecik" Zawodnik od lat znany z tras rajdów
terenowych. Początki to odległy rok 1998 kiedy stał się 'szczęśliwym'
posiadaczem GAZa 69m potocznie zwanego Gazikiem. Z tego okresu wywodzi się
jego zamiłowanie do majsterkowania (wtedy, podczas jazdy 40 letnim pojazdem,
była konieczność, teraz ku uldze sąsiadów z bloku już tylko hobby). Wraz z
nadejściem XXI wieku zmienił pojazd na również pełnoletni, lecz zdecydowanie
wytrzymalszy jakim jest Mercedes G, zwany przez złośliwych "Sportową wersją
Leoparda". Tym pojazdem zwyciężał w wielu rajdach przeprawowych zarówno w
klasach wyczynowych jak i extremalnych. W tak zwanym międzyczasie zdarzało
mu się zasiadać na prawym fotelu (pilota/kamikazee) w Rajdowych Mistrzostwach Polski
Samochodów Terenowych.
Na początku 2006 roku, w efekcie podpuszczenia przez kolegów ("Coooo ?!?! Że niby
JA nie dam rady ?!?!?") rozpoczął swoją przygodę w wadze lekkiej i związał
się z quadami ("to te takie malutkie Gelendy ?"). "Krecik", bo tak go
nazywają w pół-światku 4x4, dość szybko zaczął wdrapywać się na pudło rajdów
ATV, doświadczenie wyniesione z wyścigów samochodowych zaowocowało doskonałymi wynikami
zarówno w rajdach przeprawowych jak i quadowych pucharach polski enduro i
cross country.
W sezonie 2007 rozpoczął swoją ekspansję na zachód, ku wielkemu smutkowi
Niemców i Francuzów, wspólnie z Jackiem Bujańskim zwyciężył rajd Croatia
Trophy 2007 a następnie, już indywidualnie czterokrotnie (2007, 2008,
2009, 2011) wygrał maraton Dresden-Breslau (dawniej znany pod nazwą
Berlin-Wrocław a obecnie po prostu Breslau) najbardziej ekstremalny rajd
terenowy w Europie przy okazji wygrywając kilka odcinków w klasyfikacji
łączonej Quady+Motocykle Enduro. Do listy rajdów w których zajął pierwsze
miejsce należy doliczyć Baja Saxonia 2008 oraz niepoliczalną ilość
rund polskich rajdów przeprawowych rozgrywanych w seriach Mamry
Challenge oraz Yamaha Cup
Jego ulubioną rozrywką jest
wygrywanie polskich rajdów cross-country - krajowych - The Great
Escape (zwycięstwo w 2010 i 2011 roku) oraz rajdów z serii MT - MT
Rally (2011) oraz MT Series (2011) i oczywiście afrykańskich -
wygrał wszystkie trzy edycje RMF Morocco Challenge (2009, 2010,
2011)
Sezon 2012 rozpoczął od wizytacji 'towarzyskiej' na rajdzie
Dakar w Argentynie a po powrocie został namówiony przez znajomych żeby się w
końcu udać na zasłużoną emeryturę ("No daj nam w końcu coś wygrać"), z
emeryturą to może jeszcze za wcześnie, ale sezon 2012 spędzi w domu
przygotowując się w spokoju do sezonu 2013 (czytaj - nawet nie chce mu się
patrzeć w stronę rozebranego quada stojącego pod ścianą, ale niedługo mu
przejdzie i znów zacznie się ścigać ku rozpaczy coniektórych)
Obecnie spełnia się jako instruktor jazdy samochodami terenowymi i quadami w
wielu firmach eventowych oraz sam organizuje takie imprezy i szkolenia.
|